کابل‌کشی داخلی فیبر نوری برای مشترکان مخابرات تا پایان سال ۱۴۰۴ رایگان شد پیش‌ثبت‌نام فعالسازی eSIM ایرانسل آغاز شد + روش ثبت نام ویدئو | تست خشونت ربات انسان‌نمای Unitree G۱ iOS ۲۶ ممکن است موقتاً عمر باتری دستگاه را کاهش دهد آپدیت بزرگ iOS ۲۶ با ویژگی‌های مهم منتشر شد | از طراحی شیشه‌ای تا هوش مصنوعی اپل کدام گوشی‌های اندروید و آیفون از eSIM پشتیبانی می‌کنند؟ پیش‌ثبت‌نام فعال سازی eSIM همراه اول آغاز شد + آموزش ثبت‌نام سامسونگ: آپدیت امنیتی گوشی‌های گلکسی را همین حالا نصب کنید (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) اولین تصاویر واقعی از جعبه آیفون ۱۷ و آیفون ایر منتشر شد توافق اولیه آمریکا و چین بر سر تغییر مالکیت تیک‌تاک پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی چگونه از چت‌جی‌پی‌تی در دانشگاه استفاده کنیم که تقلب محسوب نشود؟ آیا آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس از شارژ فوق‌سریع پشتیبانی می‌کنند؟ آخرین خبر از پرونده قاچاق آیفون: ۱۱ مدیر متخلف ممنوع‌الخروج شدند سند هوش مصنوعی خراسان رضوی تدوین می‌شود تلاش آمریکا برای حل بحران مسکن با چاپ سه‌بُعدی! رمزارزها در آستانه آلت‌سیزن | پیش‌بینی‌ها برای ۲۰۲۵ همراه اول، اولین‌ اپراتوری که از فناوری سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) در ایران پشتیبانی می‌کند همه چیز درباره eSIM یا سیم کارت الکترونیکی: مزایا، معایب و کاربردها مشکل کاهش بازدید استوری‌های متوالی اینستاگرام حل شد کاهش علاقه دانش‌اموزان به رشته ریاضی تهدید جدی برای تربیت متخصصان هوش مصنوعی در کشور
سرخط خبرها

تجهیز گمرک ایران به پرنده‌های بدون سرنشین ایرانی | قیمت این پرنده ها چقدر است؟

  • کد خبر: ۹۲۹۶۵
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
تجهیز گمرک ایران به پرنده‌های بدون سرنشین ایرانی | قیمت این پرنده ها چقدر است؟
محققان یک شرکت دانش بنیان پرنده های بدون سرنشینی طراحی کردند که در گمرک کشور برای رصد، قابل استفاده است.

به گزارش شهرآرانیوز، میثم میرزایی فرد مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص سیستم هوشمند نظارت بر تجارت خارجی گمرک با استفاده از پرنده های بدون سرنشین گفت: این طرح شامل پرنده بدون سرنشین در محیط های گمرکی است که کار تصویربرداری و نقشه برداری را انجام می دهد تا اگر کانتینری زیاد و کم شد، این اطلاعات ثبت شود.

وی افزود: این اقدام در حال حاضر توسط نیروی انسانی ثبت می شود و بر اساس این جمع شماری ها، گزارش شماری می شود که گاها با واقعیت موجود در گمرک هم خوانی ندارد.

به گفته وی، یکی از مهمترین وظایفی که این پرنده ها به عهده دارند، مقوله انبارگردانی است. انبارگردانی های سنتی توسط نیروی انسانی صورت می گیرد که هم هزینه بر است، هم دقت آن پائین است و هم امکان مفسده در آن وجود دارد.

میرزایی افزود: از طریق این پرنده ها، روش اسکن محوطه، ممکن می شود. در این روش، جای هر کانتینر مشخص شده و اطلاعات، با سیستم تطبیق داده می شوند. این روش با حذف ارزیاب، عملیات بررسی و انبارگردانی را انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: ماموریت دوم این پرنده، در رصد محتویات کانتینرها خلاصه می شود. در گمرک ها فرآیندی معمول است که طی آن، کانتینرها را تخلیه و بار را بررسی می کنند. در این روش، بار ابتدا تخلیه و دوباره بارگیری می شود که این جریان، کار پرهزینه ای است و ضمن تلف کردن زمان زیاد، نیروهای بسیاری را به کار می گیرد تا گمرک متوجه شود که تا انتهای بار کانتینر، یکدست است.

مدیر شرکت گفت: برای این روش سنتی، پرنده های هوشمند که با ابعاد کوچکتری طراحی شده اند، به داخل کانتینر رفته و تا انتهای آن را با اشعه ایکس ری رصد کرده و آن را با اطلاعات گمرک تطبیق می دهند؛ بدون اینکه بار کانتینر تخلیه شود.

وی عنوان کرد: ماموریت سومی که برای این پرنده ها تعریف شده، بدرقه نام دارد. در گمرک، برخی کالاها مانند گوشت، وقتی فاسد می شوند، تنها برای مصرف انسانی ضرر دارند از این رو، آن بار را به مراکزی هم چون باغ وحش ها هدایت می کنند. به این ترتیب، آن کانتینر پلمب شده و با یک مامور از طرف گمرک، تا مکان مورد نظر که می تواند باغ وحش باشد، بدرقه می شود.

برای این روش، پرنده ها در قالب اسکادران، بار را بدرقه کرده و تا محل مورد نظر هدایت می کنند. پرنده ها که تعدادشان به ۴ تا ۵ مورد می رسد، شماره پلاک و کانتینر را به صورت هوشمند خوانده و با ارسال تصاویر آنلاین به مرکز، آن را تا مقصد همراهی می کنند.

وی افزود: در این سه ماموریت، پروازها به صورت اسکادرانی و در قالب ۴ تا ۵ پرنده صورت می گیرد که یکی از این پرنده ها، مادر و بزرگ تر از سایر پرنده ها است و به صورت هیبریدی و برقی فعالیت می کند. مابقی پرنده ها که کوچک تر هستند و با باتری کار می کنند، گزارش های خود را به پرنده مادر مخابره می کنند.

میرزایی با بیان اینکه از مزیت های کار با این پرنده ها آن است که با آموزش ۱ نفر در مرکز کنترل، سیستم اجرای این پرنده ها به انجام می رسد که این امکان، هزینه های اجرایی ماموریت ها را بسیار پائین می آورد، گفت: ضمن اینکه هر یک اسکادران، معادل ۳۰ نیروی ارزیاب محاسبه می شود که به صورت فیزیکی ماموریت های محوله را به انجام می رسانند.

وی تاکید کرد: هم اکنون گمرک ایران، دو اسکادران ۵ پرنده را از این شرکت تحویل گرفته و پرنده ها هم اکنون مشغول انجام ماموریت های محوله هستند.

میرزایی گفت: قیمت نمونه خارجی این پرنده ها، تا ۲ سال پیش، ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود اما قیمت تمام شده پرنده ایرانی که قابلیت رقابت با آن نمونه های خارجی را داشته و در برخی موارد، پیشتاز نمونه های خارجی است، برای امسال ۳۵۰ میلیون تومان است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->