الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد
سرخط خبرها

تجهیز گمرک ایران به پرنده‌های بدون سرنشین ایرانی | قیمت این پرنده ها چقدر است؟

  • کد خبر: ۹۲۹۶۵
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
تجهیز گمرک ایران به پرنده‌های بدون سرنشین ایرانی | قیمت این پرنده ها چقدر است؟
محققان یک شرکت دانش بنیان پرنده های بدون سرنشینی طراحی کردند که در گمرک کشور برای رصد، قابل استفاده است.

به گزارش شهرآرانیوز، میثم میرزایی فرد مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص سیستم هوشمند نظارت بر تجارت خارجی گمرک با استفاده از پرنده های بدون سرنشین گفت: این طرح شامل پرنده بدون سرنشین در محیط های گمرکی است که کار تصویربرداری و نقشه برداری را انجام می دهد تا اگر کانتینری زیاد و کم شد، این اطلاعات ثبت شود.

وی افزود: این اقدام در حال حاضر توسط نیروی انسانی ثبت می شود و بر اساس این جمع شماری ها، گزارش شماری می شود که گاها با واقعیت موجود در گمرک هم خوانی ندارد.

به گفته وی، یکی از مهمترین وظایفی که این پرنده ها به عهده دارند، مقوله انبارگردانی است. انبارگردانی های سنتی توسط نیروی انسانی صورت می گیرد که هم هزینه بر است، هم دقت آن پائین است و هم امکان مفسده در آن وجود دارد.

میرزایی افزود: از طریق این پرنده ها، روش اسکن محوطه، ممکن می شود. در این روش، جای هر کانتینر مشخص شده و اطلاعات، با سیستم تطبیق داده می شوند. این روش با حذف ارزیاب، عملیات بررسی و انبارگردانی را انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: ماموریت دوم این پرنده، در رصد محتویات کانتینرها خلاصه می شود. در گمرک ها فرآیندی معمول است که طی آن، کانتینرها را تخلیه و بار را بررسی می کنند. در این روش، بار ابتدا تخلیه و دوباره بارگیری می شود که این جریان، کار پرهزینه ای است و ضمن تلف کردن زمان زیاد، نیروهای بسیاری را به کار می گیرد تا گمرک متوجه شود که تا انتهای بار کانتینر، یکدست است.

مدیر شرکت گفت: برای این روش سنتی، پرنده های هوشمند که با ابعاد کوچکتری طراحی شده اند، به داخل کانتینر رفته و تا انتهای آن را با اشعه ایکس ری رصد کرده و آن را با اطلاعات گمرک تطبیق می دهند؛ بدون اینکه بار کانتینر تخلیه شود.

وی عنوان کرد: ماموریت سومی که برای این پرنده ها تعریف شده، بدرقه نام دارد. در گمرک، برخی کالاها مانند گوشت، وقتی فاسد می شوند، تنها برای مصرف انسانی ضرر دارند از این رو، آن بار را به مراکزی هم چون باغ وحش ها هدایت می کنند. به این ترتیب، آن کانتینر پلمب شده و با یک مامور از طرف گمرک، تا مکان مورد نظر که می تواند باغ وحش باشد، بدرقه می شود.

برای این روش، پرنده ها در قالب اسکادران، بار را بدرقه کرده و تا محل مورد نظر هدایت می کنند. پرنده ها که تعدادشان به ۴ تا ۵ مورد می رسد، شماره پلاک و کانتینر را به صورت هوشمند خوانده و با ارسال تصاویر آنلاین به مرکز، آن را تا مقصد همراهی می کنند.

وی افزود: در این سه ماموریت، پروازها به صورت اسکادرانی و در قالب ۴ تا ۵ پرنده صورت می گیرد که یکی از این پرنده ها، مادر و بزرگ تر از سایر پرنده ها است و به صورت هیبریدی و برقی فعالیت می کند. مابقی پرنده ها که کوچک تر هستند و با باتری کار می کنند، گزارش های خود را به پرنده مادر مخابره می کنند.

میرزایی با بیان اینکه از مزیت های کار با این پرنده ها آن است که با آموزش ۱ نفر در مرکز کنترل، سیستم اجرای این پرنده ها به انجام می رسد که این امکان، هزینه های اجرایی ماموریت ها را بسیار پائین می آورد، گفت: ضمن اینکه هر یک اسکادران، معادل ۳۰ نیروی ارزیاب محاسبه می شود که به صورت فیزیکی ماموریت های محوله را به انجام می رسانند.

وی تاکید کرد: هم اکنون گمرک ایران، دو اسکادران ۵ پرنده را از این شرکت تحویل گرفته و پرنده ها هم اکنون مشغول انجام ماموریت های محوله هستند.

میرزایی گفت: قیمت نمونه خارجی این پرنده ها، تا ۲ سال پیش، ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود اما قیمت تمام شده پرنده ایرانی که قابلیت رقابت با آن نمونه های خارجی را داشته و در برخی موارد، پیشتاز نمونه های خارجی است، برای امسال ۳۵۰ میلیون تومان است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->